Martha's Vineyard - Reisverslag uit Hyannis, Verenigde Staten van Edwin Veen - WaarBenJij.nu Martha's Vineyard - Reisverslag uit Hyannis, Verenigde Staten van Edwin Veen - WaarBenJij.nu

Martha's Vineyard

Door: ed

Blijf op de hoogte en volg Edwin

10 September 2014 | Verenigde Staten, Hyannis

Oke, daar ben ik weer. Martha's Venyard was het volgende target op onze lijst. De place waar many hoogwaardigheid bekleders vertoeft hebben, recent nog president Obama. Wekker op tijd gezet, broodje gegeten spullen pakken en op naar de haven van Hyannis. Was even zoeken maar toch gevonden de haven van waaruit onze ferry zou vertrekken. Anderhalf uur zou de reis gaan duren, geweldig, weinig toeristen behalve dan amerikaanse. Aangekomen in Oak Bluffs ( die naam alleen al, geweldig) opzoek naar een fiets, scooter of een auto misschien? Na twee keer vragen toch voor een auto gekozen, en wat voor 1, een jeep sport. Gaaaaaf man!!! open dak en rijden als een tierelier, was helemaal in de nopjes zullen we maar zegge, hoezo auto's zeggen mij niet veel maar deze was wel erg leuk. Maar goed, voetjes back on the ground Eddy, hou je grijze koppie erbij. We namen de tips van deverhuurder aan en gingen op weg naar Aquinnatt Cliffs, helemaal aan de andere kant van het eiland. Nou wel mooi, maar de kleuren die we moesten zien in de rotsen hebben wij niet ontdekt. Met gierende banden wegwezen hier, op naar Edgartown. Echt een leuk stadje, Mo was er weg van, mooie snoezige huizen, veranda's,raamluiken en heelveel wit geschilderde huizen.
Een heerlijk broodje gegeten en de auto maar weer opzoeken, we hadden maar drie uurjes (12:00 tot 15:00uur). Tegen half drie reden we het stadje weer uit, maar we konden toch het stadje met de mooie naam Oaks Bluffs niet meer vinden. Nee natuurlijk niet, volgde iedere keer borden Vineyard haven, lul die ik ben. Ik heb dezelfde brug wel drie keer gezien waar we overheen reden. Weer vragen, de tijd tikte maar weg (15:00uur auto inleveren en de laatste boot vertrekt om 15:45uur) begon toch lichtelijk in paniek te geraken. Uiteindelijk was het 15:15uur toen we de juiste route weer te pakken hadden, nu met recht met gierende banden over de zeeroute naar de juiste plaats. 15:30uur aoto afgetankt voor de deur van de verhuurder auto ingeleverd en naar de laatste ferry van die dag gerend, holy macaroni hij ligt er nog. Gelukkig deed de verhuurder ook niet zo moeilijk achteraf, voor hetzelfde geld had hij er een uur bij geschreven, voornamelijk door de charme van Mo heeft hij er vanaf gezien. Wat een opluchting, dat scheelde ons niet alleen een hoop tijd maar ook een hoop geld, zag me ziel al hangen. Daar te moeten overnachten en met de eerste ferry weer terug. Alee, ander half uur terug naar de haven, en een flink bekertje Merlot voor ons in laten schenken aan boord, tegen de zenuwen natuurlijk. Onderweg naar het hotel nog een petje gekocht en Fab een bijltje in een legerzaak. Terug in het hotel, de mannen aan de mobiel en mo aan het strijkgoed, zo zijn de zaken nou eenmaal verdeeld. Andersom staat zo raar. Half acht terug naar het centrum om te eten, heerlijk mexicaans gegeten.Al met al was Martha"s Vineyard prachtig met veel groen en de geur van de dennebomen onder het rijden door. Nou ja dat was het wel weer een beetje morgen naar Boston (09-09-2014)

• 11 September 2014 - 08:02

Astrid:

Super om dit allemaal te lezen. Jullie moeten een boek uit brengen als jullie terug zijn. Zoveel gezien en te vertellen. Op naar het volgende verhaal .

• 12 September 2014 - 10:51

Vonski:

Heyyyyy,

Tjeetje wat een verhaal...wat zullen jullie een "zweetnaad"gehad hebben....echt ook iets voor jullie hoor hahaha....toch vind ik het heel knap zoals jullie daar rond toeren in een wildvreemd land....
    EN ach...uiteindelijk is alles goed gekomen en kunnen jullie er om lachen...weer een ervaring rijker!!!!
    Hartstikke mooie dag sluiten jullie weer af....wat een belevenis....vergeet vooral niet te genieten he??!!
    Dikke kus VOnski