Quebec (franstalig) - Reisverslag uit Québec, Canada van Edwin Veen - WaarBenJij.nu Quebec (franstalig) - Reisverslag uit Québec, Canada van Edwin Veen - WaarBenJij.nu

Quebec (franstalig)

Door: moed

Blijf op de hoogte en volg Edwin

18 September 2014 | Canada, Québec

Maandag morgen acht uur kaartjes afgeven bij de receptie, dit is je sleutel , en karren maar.
Ed begon met rijden het was een rit van bijna vijf uur dus pittig stuk en de langste tot nu toe.
De weg was erg slecht de eerste twee uur, wat een wegdek, maar ook armoedige huizen. Jammer want de natuur was prachtig, je vraagt je af, kan toch niet zo zijn dat alle mannenhier geen vrouw hebben, maar als dit wel zo is dan zijn ze verdomde makkelijk en weten niks van huiselijkheid.
Al met al heb ik maar een uur gereden, en nam ed het over had toch effe een tukkie gedaan.
Nadat we Quebec naderde dacht ik gadver wat ongezellig zeg die gebouwen.
Fabian sprak het uit van nou dit ziet er niet echt geweldig uit.
Maar goed aangekomen bij het hotel op een hoek inchecken en naar de kamer zag er keurig uit.
We besloten met platte grond naar het oude centrum te gaan, met toch een x vragen kwamen we bij de oude stad, tenminste het begin van de stad.
Op de hoek zag het er gezellig uit en besloten daar te gaan eten en drinken,
maar een wespen, niet te filmen. Fa had het voor gezien hij had en heeft geen behoefte om te slenteren en naar oude gebouwen te kijken dus ging terug naar het hotel.
Jammer hoor maar ja, hij moet maar doen waar hij zin in heeft en dat is dit niet. Ed en ik aan de loop, er waren oude gebouwen genoeg en heel groot ook. De haven met kanonnen, de oude kathedraal, maar niet de oude straatjes met restaurantjes en winkeltjes die we hadden gezien op internet.
En dat sprak ons zo aan en was Quebec ook zo bekend om.
Nou ja niks aan te doen, we besloten wat te drinken in een pub, gezellig.
Ik had gelezen een wijntje 9, 75 nou wisten we nog niet precies wat de canadese dollar deed, maar goed, we gingen een wijntje nemen.
Ik ging ondeftussen effe plassen en ed bestellen, glas halfvol, maar het smaakte. De rekening gevraagd na ieder 1 wijntje, krijgen we de rekening
Totaal 28, 58,- Huhh, ik vragen hoe dit nou kon vanwege wat ik had gezien,
Sorry miss en ze maakte me duidelijk dat ed twee merlot had besteld en wees me op de prijs 13, 75 per glas zonder tax.
Nou dat was denk ik ons duurste wijntje van ons leven tot nu toe per glas nou ja hlaf glas.haha.Terug gelopen naar het hotel.
Even zitten in de kamer en naar beneden gegaan naar de receptie, om te vragen of de twee restaurants aan de overkant wat waren.
Het was volgens ons thais ofzo, en ja het was goed, de ene beter als de andere volgens de medewerkers.
Wij erheen, zaten mensen maar geen bediening te zien, dan maar plaatsnemen. En ja daar kwam een dame uit de keuken, en vroeg of we drinken wilde. Ja dat wilde we wel, jullie weten ons recept, nee dat schonken ze niet 7 up of cola. Andere dranken even zelf kopen aan de overkant bij een soort avondwinkel, wij keken echt met verbazing. Dus hup ik naar de overkant en bier en wijn gekocht en met plastic zak retour en ons eigen drinken ingeschonken, we konden er smakelijk om lachen.
De volgede dag hadden we besloten om het hier niet bij te laten zitten en gingen alnog terug, de oude stad in.
Bij het ontbijt ons goed advies laten geven door de ober, we moesten naar de lower city.
Maar eerst de was doen, in de zelfde straat vijf minuten lopen, ja daar was het naast de kapsalon op de hoek "LAVIOR"
Eerst vragen naar hoe het werkt aan twee heren die er ook zaten, en waspoeder in de buurtsuper kopen aan de overkant.
Dus hups draaien maar die twee wassies, maar wat ga je doen om je heen kijken, je moet toch wachten. Nou kon je zo van de Lavior (stomerij) zo de kapperszaak bekijken doordat het glas was tussen de shops.
Wat een klere zooi, wist niet wat ik zag zo vies en een troep, je keek op een lamp bij het glas nou er lag denk ik een 1cm stof op.
Met verbazing zag ik dat de oude kapper nog klanten kreeg ook, allemaal hetzelfde kapsel met de tondeuse, scheiding links of rechts en de rest lekker opgeschoren. Ook kregen ze dezelfde papieren nekkraag om gadver de gadver, en na vetrek ging de kapper zitten, in zijn stoel met plank op de leunings en een peuzel maken in de krant. Haren werden niet opgeruimd, lekker laten leggen, zelf op zijn gympen, lekker warm.
Heb nog met verbazing gekeken met een mevr uit canada die ook haar wassie deed in haar vakantie ,naar de troep en dat hij evengoed klanten had, ongeloofelijk. Maar goed wassie klaar en op naar de oude stad.
En ja hoor daar waren de straatjes die we gezien hadden, gezellig, en mooi. Met een beetje fantasie waan je je in de oude tijd van toen.
Op een mooi plein zagen ed en ik een italiaans restaurant met terras in de zon. Even heerlijk zitten een salade met stokbrood en ieder een Rose, wat een leven, geluk kan zo simpel zijn. S' avonds in het andere restaurant gegeten, weer met ons eigen drinken mee in plastic zak ha ha .
Teug naar hotel en lekker slapen op naar de volgende dag.
De rit naar Montreal stad.



  • 18 September 2014 - 09:16

    Vonski:

    Heyyyyy
    Wat een leuke foto's zeg....kan me voorstellen dat je daar graag naar toe wou...wat een puinzooi bij die kapper hahaha....ik denk dat ik het maar liet groeien!!!
    Echt lachen met je eigen drinken uit eten...hier staat overal dat je geen meegebracht eten of drinken mag nuttigen...consumptie verplicht haha
    Maar als het zo idioot duur is....is het maar beter ook dat je het zelf mee mag nemen!!!
    Ik gooi vandaag de brug weer open...Wim komt een paar dagen ...
    Nog heel veel plezier, hoelang hebben jullie nog in Amerika????Ben de tel kwijt hihi....
    DIkke kusssssssss van ons allemaal....

  • 18 September 2014 - 10:15

    Astrid:

    Hoi luitjes
    Leuke foto's en wat een oude straatjes maar ziet er toch gezellig uit.
    zo te lezen maken jullie wel wat mee en ook veel lachen. Is toch een hele ervaring.
    kijk al uit naar het volgende verslag.
    Veel liefs van ons xx

  • 18 September 2014 - 11:29

    Mart:

    Hoi ,
    Hij gaat lekker zo , elke dag weer een verassing wat er gaat gebeuren. En dan nu over op de franse taal uuuhhhuuh je ne parle pas fransais...englisch please hhuuuu en anders maar niet. .Komt wel goed denk ik. Ik blijf de verslagen volgen en koekeloer naar de foto's , helemaal goed.
    In de tussentijd hou ik de economie wel aan de pruttel hier, je werk en luxe paarden. geniet verders nog.
    Mart

  • 18 September 2014 - 17:40

    Mirjam:

    Hihi, zie steeds dezelfde drank foto's op verschillende plaatsen terugkomen! Wat een geweldig stadje dat Québec ? Ben je daar nog Salentijntjes tegengekomen? Daar zitten Champ zijn wortels van zijn stam........boom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Québec

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2014

Williamsburg en Washington.

07 Oktober 2014

Amish Lancaster farm country

28 September 2014

niagara falls

27 September 2014

Toronto.

24 September 2014

vervolg Rice lake
Edwin

Edwin Monique en Fabian on tour in America en Canada

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 28561

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: