Amish Lancaster farm country - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Edwin Veen - WaarBenJij.nu Amish Lancaster farm country - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Edwin Veen - WaarBenJij.nu

Amish Lancaster farm country

Door: moed

Blijf op de hoogte en volg Edwin

07 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Philadelphia

"Op weg naar lancaster plaats Paradise"

Met gierende banden weg uit Pittsburgh, wat een ongezellige stad.
Om een uur of 1 aangekomen in het hotel, en een kaart gekregen waar de Amish mensen zich bevinden vooral. Zo raar eigenlijk dat je dat zo graag wilt zien, maar eigenlijk toch ook niet, daar de meesten van ons in een maatschappij leven van hectiek en prestatie.
Bij aankomst met de auto reden we de zo kenmerkende koetsen met paard al voorbij en tegemoet. O daar heb je 1 o en daar nog 1.
De dame had gezegd van de receptie dat je moest gaan naar een locatie in het dorp waar veel te doen en zien was omtrent het Amish volk.
Nou wij de auto geparkeerd en wat een bussen en mensen, het leek de Efteling wel, maar goed we waren niet de enige.
Met twijfel toch maar gaan kijken wat er te doen viel, nou wat een poppenkast, had niks met Amish te maken. Elk winkeltje had zogezegd wat zelfgemaakte dingen van hun, maar veelal prul waar men dik aan wil verdienen.
Hier waren we snel klaar, dit is niet wat we wilde zien, dus besloten we zelf op weg te gaan met de auto.
Een prachtig gebied en wat wonen die Amish mensen toch mooi, we zagen ze in het land werken of voor in hun tuin. of rijden in hun vervoermiddel. We zeiden nog tegen elkaar die paarden moeten toch wel hard werken het is best heuvel achtig.
Onderweg zagen we een rommelzaak / Antiek, daar moet moontje natuurlijk even kijken. We kochten drie Amish bonetten, twee voor volwassen dames en 1 van een kind.
Ook de dame van de winkel vroegen we nog advies waar je nou precies moest zijn, ze vertelde over een markt twee mijl verderop.
Dus hups karren maar, maar vervolgens kwamen we bij een Giga moderne supermarkt aan, ook niet erg, en hebben we spullen gekocht voor onze Vonski.
Weer maar vragen er moet een markt zijn waar Amish hun spullen verkopen, en ja hoor gevonden.
En markt waar Amish mensen en de plaatselijke bevolking de kraampjes
beheren en hun waar verkopen. Was leuk om te zien, al hun zelfgemaakte spullen en eten. Netjes gevraagd of mo met twee heren op de foto mocht, maar dat ging niet, dat is tegen hun geloof.
Dus dan maar stiekem, net doen of het stukje zeep interessant is of de markt op zich.
Tegen zessen weer terug, en konden toch de weg niet meer vinden, wat een gedoe. Nou wat denken jullie, bleek ed de verkeerde plaats in getikt te hebben, lekker dan he een uur in de ronte gereden en fa achteraf ongerust is toch nog alles goed gekomen.
Op naar een lekker eet tentje, en die vonden we in een Amerikaanse stijl zoals je ze in de film wel ziet. Bij je tafel een jukebox in het klein en daar kon je een kwartje ingooien en een nummer uitkiezen, heel apart.
Blj dat wij alleen de muziek draaide anders was het net kippen
kermis, als ieder zijn muziek wilde horen. Was simpel maar lekker en de bediening was aardig.
Al met al was deze dag zo voorbij, ik ( moon ) had er nog wel een dag langer willen blijven, maar ja zo bie it!!!
Later in het hotel waren de jongens aan het gamen of tv aan het kijken, ik was aan het dag/avond dromen en gleden mijn gedachten af hoe ik het zou vinden om zo te leven.
tja het landelijke leven de dieren, het rijden in een koets i.p.v. een auto geen tv, geen mobiel of telefoon, daar zal ik me in kunnen schikken. Wat me ook makkelijk lijkt is dat je nooit hoeft mee te doen aan de mode, een eenvoudige jurk lekker makkelijk. Maar ja nu komt het, ME WIJNTJE !!!!!!!!of een glas koele frisdrank, dat gaat een zelf gemaakte citroen water drankje worden of ijsthee mmm moet ik toch nog een aantal nachten over denken. Na de eerste nacht had ik al een droom ed met zo'n grote baard, en dat kapsel hie ha, geen prins op een paard maar een karretje. Maar dan wel met een goddelijk gespierd lichaam
van het werken op het land, Keep on Dreaming girl.
Kon het de volgende dag niet laten om toch enigszins me een beetje in te leven in de Amish dames en het gekochte Bonet kapje om te doen.
En wat vinden jullie?? staat het me of niet, wie weet in een ander leven wie zal het zeggen.

• 08 Oktober 2014 - 09:50

Vonski:

Hey luitjes,

Geweldig die Amish reportage...zou er niet bij willen maar zou er wel een paar dagen naar kunnen kijken... maar inderdaad ook met een wijntje...net Het kleine huis...whahahaha
    Die muts staat je geweldig Mo....jullie hadden er alledrie één op moeten zetten whahahaha......
    Zo lief dat jullie voor mij de supermarkt in zijn gegaan en de spulletjes hebben meegenomen...super!!!!
    Nou inmiddels hebben we uitvoerig gekletst maar wou toch even reageren op het verslag...tot gauw....see you soon...Big Hug Vonski

• 08 Oktober 2014 - 10:26

Howard:

zo we zijn weer helemaal bij,voor wat betreft jullie reisbelevenissen.
    het is elke keer weer leuk om te lezen hoe jullie alles beleven.
    merk wel op dat de mooie en leuke bezienswaardigheden zo duur zijn en erg commercieel ingesteld,dat is toch jammer.
    het leukste is om te lezen over de onverwachte dingen die jullie meemaken,en daar het meeste plezier in hebben,zoals de naakte mannen in het park,(heb ze niet gezien op de foto,waren er geen naakte dames)en Mo in de schoolbus.
    de Amish dat is toch wel heel apart,ze wonen en werken in een prachtige omgeving,maar zou toch niet graag volgens hun geloof willen leven.
    dus Mo doe dat maar niet,al stond de kapje je erg goed,ik zie je toch liever in bikini hahaha,en Ed gewoon zonder baard.

GR howie en gekie

• 08 Oktober 2014 - 13:02

Mart:

Toch wel weer even iets van uiterste. Brullende waterval, tot een rustig apart volk.
    Dat is natuurlijk de bedoeling ook om zo veel mogelijk te zien en beleven.
    Ik ben jullie route volledig kwijt en weet niet wat er nog komen gaat en hoe lang nog onderweg.
    Ik was even in de veronderstelling dat jullie thuis zouden zijn gekomen afgelopen weekend.
    Maar mss heb ik toch ook een beetje last van chocotof. Het is een rage aan t worden tenslotte.
    Muts van Mo vind ik top (?) .
    gr Mart

• 10 Oktober 2014 - 13:17

Chiel En Mirjam:

We hebben ze allemaal gelezen! Super reis en mooie foto's! xx