big apple here we come again - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Edwin Veen - WaarBenJij.nu big apple here we come again - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Edwin Veen - WaarBenJij.nu

big apple here we come again

Door: ed

Blijf op de hoogte en volg Edwin

08 September 2014 | Verenigde Staten, New York

Goed uigerust naar het ontbijt, althans met z'n vieren, Mo heeft als enige slecht geslapen. Maar daarentegen was het onbijtje goed bevallen, simpel maar goed. Vandaag naar ground zero met de metro, bijzonder goed te doen opstappen bij het New Yorkse vondelpark, central park geheten. Na het geklungel met (en wat hulp van een metro medewerker ) de kaartjes machine, de underground in. Tjonge, tjonge wat een hitte, gevoelsmatig 50 graden. Dat was met recht de borstjes nat maken, we liepen alle 5 spontaan leeg. Na wat verkoeling in de metrotrein waren we vrij vlot bij groundzero, op zichzelf indrukwekkend als je daar staat, daabij terug denkend aan de beelden van toen. Maar ja, live goos on zullen we maar denken. Dus als enige troost, shoppen maar inde outlet store een blokkie terug, wat kleding gekocht en hupsakee lopen naar Staten ferry om een paar mooie plaatjes te schieten van oa het vrijheidsbeeld en de Brooklin bridge.
De wijk SOHO was ons volgende slachtoffer om te bekijken. Leuke wijk en een apart hotel waar we het een en ander aan alcohol naar binnen wisten te werken.
Nu nog wat eten en terug naar ons hotel om wat op te frissen.
Woensdag hebben wij fietsen gehuurd voor de hele dag en begonnen om central park onveilig te maken. Maar voordat we er waren stond mo al moederziel alleen op een druk kruispunt, wij waren namelijk al overgestoken. Een vrachtwagen van zwaar caliber toeteren, maar mo deed haar handen omhoog van" IK KAN ER OOK NIKS AAN DOEN SORRY"
Aangekomen in het park en gefietst hoort er natuurlijk ook een hete hond bij van zo'n stalletje aan de kant van de weg, een leuke ervaring met prachtig weer.
Hierna op de fiets dwars door NY naar Bloomingdale (Shoppen) en naar Rockefellerbuilding. Voor het laatste waren we wat laat omdat het al om 17:00 uur weg moesten met de metro naar de Yankee's
Opzich een belevenis, alleen al om die mensen te opserveren, geweldig.
Donderdag de laatste dag in NY. Eerst naar rockefeller building voor het uitzicht. 30 $ pp voor een kaartje vond jk teveel, gebruik dan ook de foto's van mijn vrienden om mee op te scheppen, want die gingen namelijk wel naar boven.
Veel gelopen deze dag. De meiden wilden Macy's en Victoria huppeldepup lingerie zien, nou ja wat doe je dan, je huppelt er maar achteraan.
Als laatste high park lane van rwee mijl lopen. Het is wel apa4t, maar om nou te zegge die ga ik nog een keer lopen, nou nee.
Weer even shoppen bij de outlet 21 en even wat drinken in de bar cq supermarkt. Vergeleken met de bars was het erg voordelig, en we blijven Nederlanders dus veel halen weinig betalen.
Efin we hadden al met al te veel op, en met een stuk in de kraag veel lol op naar een pizzasestaurant, effies een pizza-tje scooren.
Vrijdag ochtend vroeg op koffers pakken en een laatste ontbijt in NY,
helaas afscheid ook nemen van onze lieve vrienden en on de road again.

• 08 September 2014 - 09:14

Astrid:

Hoi vriendjes.
    leuk om te lezen wat jullie allemaal doen en volgens mij komen jullie tijd tekort. Wel een hele belevenis om dit allemaal te zien. De 1ste week zit er al weer op, dus voor je het weet zijn jullie terug in Stompentoren.
    Geniet er lekker van en kijk uit naar het volgende verslag. Dikke xx van GI JOE en Pino

• 08 September 2014 - 12:05

Vonski:

Hi there lovely Friends,
    Wauw wat een verslag...hartstikke leuk om te zien wat jullie allemaal beleven!!!
    Die Mo haha op dat kruispunt...memorabel moment whahahaha.
    En wat een mooie foto's jullie op de fiets...geweldig dan bereik je meer dan lopend en zie je
    ook meer oa toeterende vrachtwagens haha....
    Wat een heerlijke pizza toren...krijg er spontaan trek in.
    Dat vind ik ook belachelijk duur hoor even naar boven voor wat uitzicht...had ik ook niet
    gedaan...net wat je zegt we blijven toch Hollanders hihi
    Nou NY zit er op jullie hebben veel gedaan in één week...nu op naar de volgende trip lijkt
    me ook hartstikke mooi...vergeet vooral niet te genieten en vooral NIET met mate...je bent er toch!!!
    Heel veel plezier nog en op naar het volgende verslag...Liefs Vonski Randy en WIm