White mountains new hampsire - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Edwin Veen - WaarBenJij.nu White mountains new hampsire - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Edwin Veen - WaarBenJij.nu

White mountains new hampsire

Door: moed

Blijf op de hoogte en volg Edwin

13 September 2014 | Verenigde Staten, Jacksonville

Hotel Eagle Mountain House in het plaatsje Jackson.
Brede wegen dat zijn het, de hele trip ernaar toe waren brede wegen, daarom ook verliep het voorspoedig allemaal. Het was ook opvallend dat het steeds groener en groener werd, maar ook dat het steeds slechter en slechter werd qua weer.
Het bleek dan ook een regenachtige dag te blijven, zonde, wat te doen na aankomst bij het hotel. Te beginnen bij het bekijken van het hotel, dat op zich was echt gaaf. Het hotel bestaat volgend jaar 100 jaar, met mooie veranda's een nog oude lift met schuifdeuren (de eerste schuifdeur was van metaal met matglas erin, de tweede deur was gewoon zo'n metaal hekwerk die je ook weleens in films ziet) en gedateerde telefoons op iedere kamer.
En dan onwijs langzaam naar de 2de oh nee 1ste verdieping, kamer 121, maar daar stond me een bed in. Als Mo en ik daar nog twee stootjes op gegeven hadden, dan hadden we door het bed en door de oude houten vloer beneden bij de receptie gelegen naast de oude lift. We hebben de twee stootjes niet afgewacht, Mo heeft vriendelijk gevraagd beneden of er nog een andere kamer vrij was, nou dat er toevallig. Het was geen probleem, ze hadden er al eerder een klacht over gehad, je kunt het altijd weer proberen bij die stomme hollanders. Kamer 124 werd het uiteindelijk, een veel betere kamer, meer ramen en op een hoek.
We gaan even het stadje in, maar even wat eten en drinken. Wij hadden voor een krab sandwich gekozen en Fab voor pittige kippeboutjes, maar bij de eerste hap die hij nam was er al iets mis, na de tweede en derde hap kwam het hoge woord eruit. Ik vind het niet zo lekker, kraamde hij uit, hoezo niet het ziet er toch goed uit. Totdat ik zelf een hapje nam, gatgatgatverdamme, wat een zure bende, dat was echt niet lekker. Betalen en weg wezen hier voordat we voedsel vergiftiging oplopen, snap niet dat ze dit lekker vinden hier.
Stadje was toch ook geen reet aan we gaan maar terug naar het hotel, onder het genot van rode wijn en een goed glas whisky gaan we het verslag maar maken en wat whats appen op de veranda. Ondertussen de was draaien en daarna drogen, meteen even kijken waar de fitness afdeling zich bevond, daar dus naast de laundry en hot tub. Dat was echt lache, wat een afgang, grote ruimte met echt maar 1 fiets ( zie ook foto's). De ramen waren volledig beslagen door de hot tub die in het verlengde om de hoek stond. Heeft 1 voordeel, dat je niet zult schrikken van jezelf in de spiegel.
S' avonds in ieder geval goed gegeten in het hotel zelf en werden bediend door een aardige ober genaamd Lanse, die overigens wel vertelde dat je s' avonds beter niet kunt gaan zwemmen in het buiten zwembad, vanwege de bruine beren en dat er die avond ervoor 1 was gezien bij het hotel.
Wij maakte nog een grapje onder ons,zal Lens zelf niet na het oberen in een beren pak lopen ha ha.
Gaan maar vroeg onder de wol, morgen 7 uur rise en shine, gaan naar washington mountain. Stoomtreintje vertrekt om 09:00uur en doen er ongeveer een uur over om er te komen met de auto. Luitjes tot het volgende verslag, ben er overigens achter gekomen hoe ik die foto' s goed recht krijg en bij het juiste verslag moet plaatsen. Hopelijk vavaf nu geen mistakes meer.

• 14 September 2014 - 11:01

Vonski:

Heyyy,

Hahaha wat een verhaal weer...over dat bed hihi...ik denk weinig te stoten met Fa naast je en Opoe tussen jullie in...!!
    Geweldig die foto's het is weer een prachtig Hotel....met een spectaculaire fitness net als in dat andere hotel ook maar 1 fiets...haha dan maar een zijspan vragen...of vrije oefeningen op de mat voor Ed (lees stoten)....
    Nou ben benieuwd of Fa geen last heeft van zijn maag na die zure kip...en hoe het was in het stoomtreintje..op naar het volgende verslag en fijn hoor nou die foto's recht op hihi
    Mo ben benieuwd naar het doopjurkje...zal wel heel schattig zijn...leuk kan je overal ophangen....
    Dikke kussssssssssss
    Vonski

• 14 September 2014 - 16:55

Howard:

Hoi fam.
    Zo te lezen en te zien hebben jullie het prima naar de zin, begrijpen wij.lekker rustig fitnessen,;-)en s'avonds nog een dolle beer bij het zwembad,voor de entertaiment denk ik.zo te lezen is bij jullie de herfst al ingevallen,hier in het zaanse is het nog prima nazomer weer.maar daar kunnen we niet zo heel veel van genieten,zijn namelijk druk bezig in Annemarie haar nieuwe huisje.
    Nou luitjes,we wachten weer met veel plezier op het nieuwe reisverslag,en de foto's natuurlijk.
    Gr howie en gekie :-)

• 14 September 2014 - 17:24

Mirjam:

Bedoelde ze niet zo'n bruine beer in de wc pot?